Flad mave

Gratis træningsprogrammer m.m.

flad mave

Flad mave

Få en flad mave og bliv klar til sommer!

Sommertiden er over os, hvilket betyder lange varme sommerdage, som måske skal tilbringes ved stranden eller ude i haven. På en rigtig dejlig varm dansk sommerdag, er det næsten dumt ikke at smide tøjet for at få noget sol på kroppen. Men hvor sommerklar er din mave, til at blive luftet udenfor? I denne artikel kan du læse, hvordan du får en flad mave og bliver klar til sommeren.

Hemmeligheden bag en flad mave og et sundt udseende, er faktisk rigtig simpel. Det handler om at være sund og holde sig i form, hvis man er overvægtig, er det rigtig svært at have en flad mave. Samtidig skal man huske på, at der er stor forskel på at have flad mave, og have et ”vaskebræt” på maven. Hvis man ønsker et vaskebræt, skal man have sin fedtprocent meget langt ned, før det er muligt at få sine mavemuskler markeret så meget. Faktisk skal den ofte længere ned, end hvad der er sundt for en. Det er også derfor, at det kun er op til store stævner, at professionelle bodybuildere indstiller sin træning til, at tage et dyk ned i fedtprocenten, sådan at musklerne ser større og mere markeret ud.

flad mave

For at få en flad mave, skal man altså derfor holde sig selv sund og i god form. Det gør man ved at spise rigtigt, masser af grøntsager og frugt dagligt, ingen fastfood eller ”dårlig” mad. Drik masser af vand! De fleste mennesker drikker ikke noget vand, det påvirker rigtig mange mekanismer i kroppen, så det er vigtigt at få nok. Drik som udgangspunkt 2-3 liter i døgnet. Dyrk så meget motion du kan komme til, hvis sport ikke tiltager dig, så er styrketræning og konditionstræning rigtig godt. Hvis man kan komme i træningscenteret, 3 gange om ugen, så er man som udgangspunkt godt stillet. Men hvis flad mave ikke er nok, og man går efter et vaskebræt eller blot mere markeret omkring maven, så er 3 gange om ugen slet ikke nok.

Et vaskebræt og en flad mave kræver meget træning. Alt efter hvilket niveau man starter på, altså hvis man vejer 25 kg for meget, er der stadig lang vej endnu, men har man blot et par kilo for meget på siden, kan man som udgangspunkt, opnå en flad mave og et vaskebræt hurtigt, med den rigtige træning og kost.

Det er selvfølgelig vigtigt, at få mavetræning med i alle sine træningssessions, hvis man ønsker at få en mere markeret mave. Men har man fedt på maven, bliver man altså nødt til at motionere det væk først. Konditionstræning er altså din bedste ven her, ud og løb nogle ture, eller tag en masse kilometre på cyklen. Maskinerne i træningscenteret dur selvfølgelig også, især elliptical cross maskinerne er rigtig gode til at forbrænde fedt. Hav mindst 30 minutters konditionstræning, i alle dine træningssessions for at brænde mavefedtet væk.

Du kan finde masser af træningsprogrammer her på siden også, hvor du selv kan tilføje den mængde konditionstræning/mavetræning du har behov for.

Hvad vil du sige?