Træning Mave

Gratis træningsprogrammer m.m.

med træning mave kan du se sådan ud

Træning Mave

Det er vigtigt at træne dine mavemuskler mindst tre gange ugentligt. Stærke mavemuskler støtter din ryg muskler og hjælper med at forhindre skader. Her er et par øvelser du kan lave.

 

 

Træning mave

1) Sit ups med oppustelig bold-30 repetitioner:
Læn dig tilbage i den oppustelige bold. Dine fødder er plantet fladt på gulvet. Din øvre ryg ligger mod bagsiden af bolden. Med begge hænder bag hovedet, sætter du dig op og ligger dig ned igen. Dette er en rep.

 

2) Leg elevatorer-20 repetitioner:
Lig på gulvet. Hold hænderne enten under din bagdel eller ved siden af dig. Spænd dine mavemuskler, mens du hæver begge dine ben på samme tid, indtil dine fødder
er 15 cm. fra gulvet. Hold i 5-10 sekunder. Sænk. Når du hæver dine ben, skal de være sammen, ikke fra hinanden.

 

3) Cykler-2 sæt af 15
Lig på gulvet. Placer hænderne bag hovedet. Hæv dit højre ben en smule, mens du bøjer venstre ben op mod brystet. Spænd dine mavemuskler og lav et
crunch ved, at bringe din højre albue mod dit bøjede venstre knæ. Nu skal dine ben i position, som hvis du skulle køre på en cykel, hvilket bringer det modsatte ben mod dit bryst og bringer din venstre albue mod dit bøjede højre knæ.

 

4) Abdominal crunch (basic) -2 sæt af 10
Lig på ryggen, bøj knæene, og placer dine hænder på siden af hovedet. Løft langsomt dine skulderblade ca. 5 cm fra gulvet. Hold et par sekunder. Du skal nu Langsomt køre dit hoved ned igen mes du hele tiden sørger for at holde dine mavemuskler i gang.

 

5) Lodret ben crunch-2 sæt af 10 repetitioner
Lig på gulvet. stræk dine ben lige ud med dine knæ krydset. Buk dine mavemuskler ved at løfte dine skulderblade fra gulvet, som om du vil løfte brystet op mod dine fødder mens du holder dine øjne på loftet. Hold dine ben udtrukket og i en fast position. Sænk og gentag.

 

Hvad vil du sige?