Sådan passer du både din træning og din skole

Gratis træningsprogrammer m.m.

Sådan passer du både din træning og din skole

Det kan være lidt af en udfordring, hvis du både ønsker at passe din skole og samtidig dyrke din træning på et højt og seriøst plan. Forneden gennemgår jeg 4 ting, som kan være en god ide at huske på, hvis du ønsker at skabe en sund balance mellem din styrketræning og skolegang.

  1. Brug en kalender

 

En kalender er ikke kun noget de gamle bruger, den kan også være til kæmpe gavn for dig, der ønsker at skabe en mere struktureret hverdag – hvor du kan få et overblik over din fremtidige opgaver. På den måde kan du danne dig et godt overblik over, hvornår du har tid til hvad og hvornår du har ”fri”. På den måde kommer du ikke til at sige ja til noget, hvor du i princippet ikke har tid.

 

  1. Prioriter unødvendige ting væk

 

Hvis du virkelig ønsker at lave gode resultater på både skolebænken og i træningslokalet, så er det vigtigt at du holder et skarpt øje på, hvad du bruger din tid på. Det betyder, at det kan være en god ide at fravælge at se et afsnit af Paradise Hotel eller bruge unødvendig tid på de sociale medier. Det kan være en god ide, at sige til dig selv, at i aften klokken 20:00 til 21:00 vil jeg kun bruge tiden på lektier. Hvis du vil være ekstra effektiv, når du laver lektier, kan det være en god ide bruge lektieværktøjer som f.eks. inspo.dk eller lign.

 

  1. Få den rigtige mængde søvn og mad

 

Du fungerer ikke optimalt, hvis du ikke får sovet de vigtige 7-8 timer. Det samme gælder for din kost, det er vigtigt at du får ordentlige måltider og du undgår slemme kaloriebomber, det er både godt for din træning og hvordan din hjerne fungerer i løbet af dagen.

 

  1. Livet er også andet end træning og skole

 

Nogle gange er det vigtigt at din hjerne får en pause fra skole og træning. Derfor kan det være sundt for din hjerne og dig selv, at din hjerne tænker på andet end skole og træning. Husk at være sammen med dine venner og hyg dig med familien. Det giver nemlig ny energi til din træning

Hvad vil du sige?